Cyklotrasa - Súľov - Lietava

Okolitá príroda vám ponúka niekoľko zaujímavých cyklotrás s množstvom zaujímavých zákutí. Zoberte aj vy vašich dvojkolesových priateľov a vydajte sa na cestu za hradmi a krásnymi výhľadmi...

Zaujímavá, aj keď náročná cyklistická trasa pre horské bicykle je trasa, ktorá spája Rajecké Teplice, Súľov, Roháčske sedlo a Lietavskú Svinnú.

30 km okruh začína v Rajeckých Tepliciach. Pred železničným priecestím sa napojíte na žltú turistickú značku, ktorá vedie až do obce Zbyňov. Asi v polovici obce sa objavuje aj zelená cyklistická značka smerujúca do Súľova, takže je možné držať sa obidvoch. Cesta vedie k rázcestiu pod Kamenným dielom, okolo náučného chodníka k Budzogáňu až po sedlo Patúcha, po žltej turistickej značke. Zo sedla vedie kamenistý zjazd a potom cesta ponad lúky až do obce Súľov. Odtiaľ trasa smeruje na Roháčske sedlo, kde sa začína objavovať modré C a prichádzajú časti s prudkým stúpaním. Zo sedla pokračuje zjazd, ktorý sa končí pod Dubovcom a vedie ďalej cez lúky až do obce Podhorie. Cestou vedúcou zase cez lúky do lesa, sa po zvážnici nasledovaním modrých céčok, dostanete do ihličnatého lesa až k potoku, ktorý treba prejsť. Asi po sto metroch je križovatka s krížom, odkiaľ sa po neznačenej zvážnici je možné dostať priamo do obce Lietavská Svinná. Tu môžete zakončiť svoju trasu priamo v Zemanovom dvore, alebo dokončiť 30km okruh a pokračovať po hlavnej ceste až takmer na koniec obce. Na mostíku cez potok treba odbočiť vľavo a znova sa napojiť na cykloznačenie vedúce do sedla pod Veľkým vŕškom a odtiaľ zjazdom do obce Zbyňov. Posledný kilometer vedie popri rieke a trasa končí priamo v Rajeckých Tepliciach.

Ak si chcete trasu obohatiť o návštevu hradu Lietava, na križovatke pri kríži odbočíte na cestu k hradu a prudkým stúpaním, ktoré má asi 1,5 km sa dostanete priamo k hradu.